donderdag 27 mei 2010

Binding met werkgever wordt brozer.

Ik kwam op de site P&O actueel dit artikel tegen In het artikel komt naar voor dat werknemers minder binding hebben met het bedrijf waar ze werkzaam zijn.

Naar mijn idee is dit geen vreemde verandering. De werknemers van nu, de 2.0 werknemer is opzoek naar uitdaging. De binding met het bedrijf wordt minder maar de wil om een krachtige carrière op te bouwen en om succesvol te worden/zijn is groot. De loyaliteit van de werknemers is dus niet minder. Daar moet naar gekeken worden. De werknemers zijn verandert maar dit wil niet zeggen dat dit per definitie een negatieve reden heeft. De wereld gaat snellen en dus een carrière ook. Bedrijven moeten zich aanpassen. De werknemer is het belangrijkste wat een bedrijf bezit. Leer ze begrijpen in plaats van naar het verleden te kijken.

http://www.penoactueel.nl/management/binding-met-werkgever-wordt-brozer-5541.html

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook niet vreemd dat een werknemer zich steeds minder gaat binden aan het bedrijf, want bedrijven willen zich tenslotte ook steeds minder binden aan de werknemers. Ook al is dit naar mijn idee de belangrijkste factor in een bedrijf. Tegenwoordig willen werkgevers het personeel zo flexibel mogelijk inzetten, met een kleine vaste kern en daarnaast vele oproepkrachten. Hierdoor denken werknemers waarschijnlijk dat zij alleen maar goed zijn wanneer dit voor het bedrijf het beste uitkomt en willen zij zich niet snel binden aan het bedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met je eens. De werkgever mag best wat moeite doen om de werknemers aan het bedrijf te binden. Zeker in deze tijd zijn werknemers blij met een baan en dan kan een werkgever geneigd zijn om te denken 'nu hoef ik er toch geen moeite voor te doen'. Maar denk aan een goede sfeer, aan doorgroeimogelijkheden, scholing en training binnen het bedrijf. Dit zijn allemaal factoren die zorgen voor een betere binding van de werknemer met het bedrijf en in veel gevallen ook voor een hogere productiviteit. De werkgever moet de werknemers begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen